موارد مهم در هنگام خرید زمین

موارد مهم در هنگام خرید زمین

مهم ترین مسئله در ابتدای امر خرید زمین به 2 هدف مهم وابسته می شود :
  1. خرید زمین برای ساخت و سکونت
  2. خرید زمین برای سرمایه گذاری و سودآوری در آینده

بعد از مشخص شدن هدف، نکته بعدی خرید زمین است ، اگر از طریق سایت های تبلیغاتی و آگهی های فروش در زمینه ویلا و زمین اقدام به خرید می کنید حتما تحقیق و پرس و جو داشته باشید و فورا با اطلاعات کم اقدام به خرید زمین نداشته باشید.

از جمله اطلاعاتی که باید در زمینه خرید زمین و ملک خود داشته باشید عبارتند از:

منطقه، موقعیت زمین ، آینده آن ، کاربری زمین ، موانع قانونی ، شناسایی مالک واقعی و کسب اطلاع از شورای محل، پرس و جو از دهیاری و معتمدین محل، مذاکره با افراد بومی و همسایگان.

قطعا برای تصمیم به خرید زمین و ملک مورد نظر تنها نمی توان به مقاله اکتفا کرد پس اگر حقوقدان یا وکیل نداشتید در امر خرید خود عجولانه تصمیم نگیرید بهتر است با مشاوران آوید چوب در این زمینه تماس داشته باشید تا انتخاب صحیح و درستی داشته باشید.

 

چرا ویلا بخریم یا بسازیم:

در سال های اخیر با توجه به تورم های شدید و دلایل اقتصادی خیلی از افراد تمایل به حفظ سرمایه خود داشته باشند، اما تنها دلایل اقتصادی سبب خرید زمین و ویلا نمی شود بلکه با ماشینی شدن زندگی و افزایش آلودگی شهرها مزید بر علت شده که تمایل افراد به خرید خانه چوبی در حومه و اطراف شهر در مناطق خوش آب و هوا شود.

 

انتخاب شما ویلای ساحلی است یا جنگلی:

ویلای ساحلی به ویلایی گفته می شود که چشم انداز دریا است و از مزایای این نوع ویلا فاصله نزدیک به سطح دریا، شنیدن صدای امواج دریا، دسترسی آسان به ساحل و جاده ها ، مراکز شهر می باشد . از معایب آن ، داشتن گونه های کمتر گیاهی ، شرجی بودن هوای آن در فصول گرم می باشد. علاوه بر این مورد هزینه نگهداری ویلاهای ساحلی از ویلاهای جنگلی بیشتر است و رطوبت شدید پیشروی آب دریا تا ساختمان ، ریزش دیوارها بر اثر امواج سهمگین می باشد.

 

ویلاهای جنگلی:

همانطور که از اسم آن پیداست در مناطق جنگلی احداث می شود، از محیط های شهری دورترند و نسبت به ویلاهای ساحلی تنوع بیشتری برخوردارند. قیمت ویلاهای جنگلی نسبت به ساحلی کمتر است، اما بدلیل دور بودن از مناطق شهری از امکانات اولیه کمتری برخوردار هستند، و در فصل سرد با توجه به بارش برف و باران و بسته شدن راه ها با دشواری هایی همراه می باشد ، پس باید با توجه به روحیات و نیازها و بودجه تان بین ویلای ساحلی و جنگلی یکی را انتخاب کنید.

 

ویلای شهرکی یا مستقل:
ویلای شهرکی :

به ویلایی گفته می شود که در کنار توده و مجموعه ای از ویلاها در زمین گسترده احداث شود. در مقابل این موضوع ویلاهای مستقل قرار دارد، که صاحب خانه ویلا چوبی متناسب با نما دلخواه خود می سازد. عمدتا شهرک های ویلایی در حومه شهر قرار دارند، و به علت دور بودن از شهر معمولا قیمت ویلاهای شهرکی از ویلاهای مستقل کمتر می باشد. تفاوت ویلای شهرکی و مستقل در این است که ویلا شهرکی دارای نگهبان 24 ساعته و تعمیر و نگهداری بر عهده خودشان می باشد. اما در ویلا شهرکی همه ی گزینه ها بستگی به نشر شما ندارد.

ویلای فلت، دوبلکس، تریپلکس:

ویلای فلت (به صورت یک طبقه)، ویلای دوبلکس (ویلاهای 2 طبقه)، تریپلکس( ویلای 3 طبقه با 3 تا 6 خواب می باشد، هرکدام از خانه ها ویژگی خودشان را دارند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *