راه پله های چوبی

راه پله های چوبی:

پله چوبی داخل ساختمان یکی از زیباترین عناصر مهم در داخل ساختمان است، با دیزاین درست و انتخاب متریال مناسب برای پله می توانید محیطی چشم نواز و کاربردی  و در عین حال منحصر به فرد ایجاد کرد، ایده و طرحهای زیادی در خانه چوبی برای پله های چوبی می توان ایجاد کرد.

  1. راه پله گرد:
    این نوع راه پله ، متداولترین پلکان در خانه های دوبلکس و تریپلکس می باشد، از ویزگی های بارز این پله ها تردد بر روی آنها راحت نمی باشد، اما معماری بسیار زیبایی دارد
  2. راه پله یک بازو:
    این مدل راه پله تمام ارتفاع را یکسره در یک خط قرار می گیرند طی شود، این راه پله خیلی محبوبیت خاصی ندارد و برای تردد کم در فضای داخلی استفاده می شود.
  3. راه پله های 2 طرفه(2 بازو):
    از متداولترین راه پله ها می باشد ، که با دو بازوی غیر هم جهت طبقات را به هم متصل می کنند، و محل تغییر جهت راه پله پاگرد نامیده می شود.
  4. راه پله چندبازو:
    این پله ها به صورتی است که دارای بیش از یک پاگرد دارند، این نوع راه پله ها به فضای بیشتری برای احداث دارند، و معمولا در مساحت کم احداث می شوند. سازه های چوبی نسبت به بتن و فولاد و مدول الاستیسیته کوچکتری دارد و نسبت به وزنشان از مقاومت بالایی برخوردار است. این نوع سازه از لحاظ عملکردی مشابه با سازه های فولادی دارد، و می توان به عنوان اعضای کششی،فشاری و خمشی مورد استفاده قرار می گیرند، و از ترکیب چوب یا فولاد می توان کامپوزیت های سبک تری ایجاد کرد.

استفاده از چوب در طراحی داخلی ساختمانهای امروزی بسیار زیاد شده است، باعث زیباتر به نظر رسیدن طراحی داخلی در هر ساختمانی می شود، راه رفتن بر روی راه پله ها با نرده های چوبی می تواند فضای داخلی ویلا پیش ساخته و ساختمانهای چوبی می باشد. پله های تمام چوب عموما در سازه های دوبلکس مورد استفاده قرار م یگیرد، به این خاطر که پله های تمام چوب علاوه بر زیبائی ، کارایی ایمنی بالایی دارند. اگر قصد دارید که از فضای راه پله بهترین استفاده را بکنید ، راه پله های تمام چوب می توانسته بهترین گزینه برای این مورد می باشد.

چه چوبی برای پله های تمام چوب مناسب است؟

انتخاب چوب مناسب برای ساخت راه پله به چندید عامل بستگی دارد ، مهترین این عامل به سلیقه اشخاص است.چوبها از نظر ظاهری در رنگ و نقش های متفاوتی دارد و دومین نکته، کاربرد راه پله و محیطی است که پله در آن نصب می شود. از عوامل بسیار مهم در این مورد میزان رفت آمد از روی پله می باشد . نکته بعدی در هنگام انتخاب چوب ، میزان بودجه ای است که برای ساخت پله در نظر گرفته می شوند، توجه نمود.

آیا راه پله های تمام چوب ایمنی لازم را دارند؟

اولین موردی که در رابطه با راه پله های چوبی و اسکلت این نوع پله ها بدانید که تمام ابعاد و اندازه ها از نظر علمی و تجربی بارها بارها مورد آزمایش قرار می گیرند. مورد بعدی استقامت بالای چوب برخلاف وزن کم می باشد. علاوه بر موارد ذکر شده باید بدانید به دلیل بافت چوب و خاصیت الاستیسیته آن احتمال آسیب دیدگی در اثر سقوط یا برخورد با پله های تمام چوب نسبت به پله های فلزی یا سنگی بسیار پایین تر است.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *