انواع چوب که در ساخت خانه های چوبی مورد استفاده قرار می گیرد:

به مرور زمان ساخت خانه چوبی ، در صنعت ساختمان به طور چشمگیری در حال پیشرفت است و سعی در جایگزینی خانه های بتنی و فولادی دارد . در حال حاضر بسیاری از مردم با توجه به شکیل بودن و زببایی خاص و هم چنین کیفیت این سازه چوبی به ساخت خانه های چوبی و پیش ساخته روی آورده اند . ام آیا این افراد از مصالح و نوع چوبی که قرار است استفاده شود اطلاعات لازم را دارند ؟ مشخصا نوع چوب و کیفیت آن برای ساخت خانه چوبی میتواند فاکتور مهمی در کیفیت و عمر سازه باشد در این جا چند نمونه از چوب های مورد استفاده برای ساخت خانه چوبی را به شما معرفی میکنیم.

 

چوب آکاسیا :

این نوع چوب کیفیت مناسبی در مقابل نفوذ حشرات دارد و مقاومت خوبی در برابر پوسیدگی از خود نشان میدهد، چوب آکاسیا برای ساخت خانه چوبی در جنگل قابل استفاده خواهد بود .

 

چوب بلک لوکاست :

این چوب از نوع سخت ترین چوب ها در ساخت خانه چوبی و پیش ساخته است که در برابر پوسیدگی ها ، از نظر مقاومت ، در نوع خود بی نظیر می تواند باشد . از این نوع چوب برای ساخت خانه چوبی در فضاهای نسبتا باز میتوان از نوع چوب استفاده کرد .

چوب

چوب سایپرس :

چوب سایپرس از انواع چوب نرم و البته مقاوم است به دلیل اینکه دارای روغن طبیعی در خود چوب است میتواند

خانه چوبی و سازه ما را در برابر نفوذ حشرات مقاوم نگه دارد . رنگ این چوب قهوه ای روشن یا مایل به قرمز است که اگر در ساخت خانه پیش ساخته چوبی مورد استفاده قرار گیر میتواند به آن زیبایی خاص و چشم گیری ببخشد . از نوع چوب سایپرس علاوه بر اینکه در ساخت خانه های چوبی مورد استفاده قرار میگیرد در صنعت مبلمان نیز استفاده قابل توجهی دارد .

چوب داگلاس فایر :

نوعی چوب که به راحتی برای ساخت خانه های چوبی در دسترس است و به طور متداول مورد استفاده قرار میگیرد . این نوع چوب بیشتر در ساخت خانه های چوبی در کشور ایالات متحده آمریکا استفاده می شود .

 

چوب ون :

این نوع چوب که اسم آن از درخت ون گرفته شده نیز دارای روغن طبیعی و زیبایی ظاهری است که برای ساخت خانه چوبی میتواند مناسب باشد .

 

چوب درخت ایپه :

این نوع از نوع چوب های متراکم است که خصوصا در آمریکای مرکزی قابل یافت است و جزء چوب های مناسب برای خانه های پیش ساخته چوبی می باشد . این چوب دارای ویژگی هایی هم چون مقاومت در برابر اشعه تابش خورشید ، مقاومت برابر پوسیدگی و رطوبت می باشد . این نوع چوب برای استفاده در کف پوش نیز مناسب است .

 

چوب رد وود (قرمز) :

این نوع چوب از انواع چوب های پرهزینه است که برای ساخت خانه چوبی و پیش ساخته میتوان از آن استفاده کرد . اما با توجه به کیفیت خوبی که از خود نشان می دهند به نسبت هزینه ای که می شود به صرفه است .

 

چوب ساج :

چوبی است که در ساخت ویلاهای چوبی زیبایی ظاهری زیبا و جذابی دارد که مردم را برای استفاده از این چوب ترغیب میکند . چوب ساج در برابر ترک خوردگی و پیچش هایی که ممکن است اتفاق بیفتد مقاوم است اما باید توجه داشت چوب ساج در مدت طولانی رنگ آن تیره می شود .

 

چوب بلوط سفید :

این نوع چوب از انواع چوب های پایدار است . از این چوب بیشتر در ساخت و تهیه وسایل چوبی مورد استفاده قرار میگیرد . در ساخت ویلاهای چوبی و پیش ساخته نیز میتوان از آن استفاده کرد .

 

چوب نراد :

در ساخت خانه چوبی به خصوص در ایران از این چوب استفاده می شود . چوب نراد از نوع چوب درختان برگ سوزنی یا کاج به دست می آید . دارای بافتی روشن است که برای ساخت خانه چوبی و پیش ساخته در برابر حشرات و موریانه ها مقاومت خوبی از خود نشان می دهد . به علت سبکی و الاستیسیته که دارد در ساخت خانه های چوبی ، پیش ساخته و ویلاهای چوبی استفاده ای متداول دارد . این چوب از انواع چوب نرم است که در نجاری استفاده می شود و دارای هزینه کم و به صرفه به نسبت چوب های دیگر است . هم چنین علاوه بر ساخت خانه و ویلاهای چوبی در قابل بندی های بتنی در صنعت ساخت نیز از آن استفاده می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *