اجزای تشکیل دهنده ویلا چوبی

اجزای تشکیل دهنده ویلا چوبی

 

جنس سقف

برای ساخت یک خانه چوبی باید دانست که معماری آن بل اطراف یا محیط زیست سازگار باشد تا یک خانه چوبی زیبا و هماهنگ با محیط داشته باشیم . سقف  قسمت مهمی در  یک خانه می باشد . سقف مناسب برای سازه باعث می شود علاوه بر اینکه زیبایی خاصی به خانه چوبی می دهد ، سازه را در برابر باران و برف و یا تغییرات دمایی محافظت کند .

برای اجرای سقف های خانه چوبی طرحهایی از  کاشی های مورد نظر  و رنگ پیشنهادات گسترده ای مطرح می شود  ، اما هر کارفرما  برای انتخاب نوع متناسب با نیازهای خود انتخاب های متنوعی دارد . به طور مثال برای خانه چوبی از کاشی بتنی از در اسکاندیناوی در که محبوبیت خاصی دارد استفاده می شود اما در اروپایی کاشی های سفالی را ترجیح می دهند.

 

ویژگی های حمام در ویلای چوبی

باید توجه داشت که حمام دارای آب و هوای خاصی  می باشد که تقریباً همیشه باعث افزایش  رطوبت آن  حمام می شود  . در حمام های خانه چوبی بر روی دیوارها ، ترکیبات محافظتی برای جلوگیری از غرقاب شدن چوب ها اعمال می شود باعث می شود  اگر دیوارهای چوبی در معرض آب یا حرارت در حمام قرار بگیرند محافظت شوند می توان از درمان آنها با مواد ضد آب قوی استفاده کرد . معمولا نوع چوب استفاده شده در کلبه چوبی برای حمام ها ،چوب بلوط مناسب می باشد. باید توجه داست که نوع پوشش باید به گونه باشد از خطرات قارچ ها جلو گیری شود . هم چنین لوله ها باید عایق بندی مناسب و مطابق شرایط باشند تا از یخ زدگی آنها نیز جلو گیری شود.

 

کف پوش

یکی از مهمترین قسمت های اجرایی که مالکان خانه های چوبی با آن روبرو هستند این است که اجرای کف سازی این نوع خان هاست تا در برابر مناطق پر تردد و حرکت ساکنین خانه و هم چنین چینش لوازم خانگی مقاومت  خوبی داشته باشند و آسیب نبینند که شرکت آوید چوب برای این موضوع چاره هایی اندیشیده است.
علاوه بر اینکه یکی از غالب ترین فاکتورهای طراحی بصری است . علاوه بر این زیبایی بصری و مطابقت با دیواره های منزل نیز نکته مهمی است که باید در اجرای کف سازی خانه چوبی و یا ویلاهای چوبی در نظر گرفته شود که معمولا پارکت ها برای اجرای کف سازی در این نوع سازه ها گزینه مناسبی هستند که فاکتور های فوق الرکر را دارا می باشند .کفپوش ها را می توان با استفاده از چسب های مخصوص نصب کرد. به این صورت که  یک لایه از آن چسب با استفاده از ماله مشابه لایه های کاشی و سرامیک در کف زیر قرار می گیرد و کف سازی خانه چوبی انجام می شود.

 

اجرای الکتریکال

نصب سیم کشی برق در خانه های چوبی با انجام کار  در ساختمانهای بتنی متفاوت است. تفاوت در مورد خطر آتش سوزی  سازه ال اس اف  است که باید در آن برخی از قوانین باید رعایت شود.

تفاوت اصلی بین خانه های چوبی و سازه های آجری امکان خطر آتش سوزی در خانه چوبی می باشد . بنا براین نحوه اجرای الکتریکال و نوع متریالی که در آن استفاده می شود مهم است . در اجرای این کار برای یک خانه پیش ساخته چوبی باید نکات زیر توجه داشت :

مشخصات فنی و نوع کابل ها و تجهیزات مطابق با استاندارد های مورد نظر باشند . بار تحمیل شده بر کلید ها ، پریز ها و هم چنین برق اضطراری مطابق با عملکرد آنها باشد . لازم است کابل ها از مواد حرارتی و قابل اشتعال محافظت شده باشند ایمنی آن برای اعضای خانواده به ویژه کودکان تامین شده باشد . نوع عایق برق استفاده شده در خانه چوبی مهم است.

 

چگونه یک خانه چوبی مقاوم داشته باشیم؟

چگونگی انتخاب و نوع مصالح  نقش مهمی در  مناطق زلزله خیز دارد .  در صورت رخداد زلزله و زمین لزره  ، باید از ریزش ساختمان ها جلوگیری شود تا امنیت ساکنان و همچنین عمر مفید ساختمان ها تضمین شود. باید توجه داشت همانگونه که در ساخت یک سازه بتنی در وهله اول باید به اسکلت بندی مقاوم آن توجه داشت ، برای ساخت یک خانه چوبی نیز همین معیار صدق میکند و باید چوبی که تشکیل دهنده قاب و فریم سازه است نیز از چوب مناسبی انتخاب شود . بعد از انتخاب نوع چوب که معمولا چوب نژاد روسی استفاده می شود باید پی ریزی سازه چوبی به طور استاندارد اجرا شود . هم چنین نحوه اتصال فریم ها به هم و اتصال آن به پی بتنی با پیچ های مخصوص نکته مهمی است که باید در اجرای سازه چوبی برای ساخت خانه های چوبی پیش ساخته به آن توجه داشت.

 

چرا در خانه های ضد زلزله از چوب استفاده می شود؟

وقتی یه خانه چوبی در معرض زلزله قرار می گیرد به علت سبک بودن و جرم سازه مورد نظر  و انعاف پذی بودن و هم چنین عدم شکنندگی آسیب کم تری می بیند و در آن تنش کم تری ایجاد می شود . در مقایسه با ساختمان های سنتی یا بتنی و فلزی ، سازه هاب چوبی دچار تغییر شکل کم تری می شوند و مقاومت بالایی از خود نشان می دهند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *