10سبک طراحی دکوراسیون داخلی

10سبک طراحی دکوراسیون داخلی:

در ابتدا اگر بخواهیم یک تعریف زیبا از طراحی داخلی خانه چوبی بگم اینکه که طراحی داخلی به این صورت هست ، هنر یا فرآیند طراحی دکوراسیون داخلی یک اتاق یا ساختمان است. فرآیند ، مجموعه ای از قوانین یا دستور العمل ها دقیق را شامل می شود. مفهوم هنر بسیار روان تر و ذهنی تر است.

 

سبک آبسترکت :

اولین سبک ، آبسترکت میباشد ف تقریبا مانند هنر انتزاعی اکسپرسیونیت ، طراحی در این سبک روی عناصر تک معماری ،درهای نامتقارن، اثاثیه منزل متمرکز است، شبیه طراحی مدرن یا معاصر است ، دارای نوعی جنبه ی بی نظمی را نیز در خود جای می دهد، دارای رنگ های برجسته همانند ، زرد ، آبی ، نارنجی است. از رنگ سیاه به عنوان عنصر متقاعد میباشد. میزها،صندلی ها، مبل ها دارای آستر و پوشش های تمیز هستند. دارای چیدمان مبلمان نامتقارن است، و دارای نورپرازی ساده میباشد و بهره مند از زیبایی شناسی مدرن می باشد.

 

سبک کولونیال یا استعمار آمریکایی:

این سبک قدیمی های طراحی خانه ستنی و روستایی می باشد، دارای عناصر الهام بخش تاریخی میباشد. دارای نقاشی های قدیمی و رنگ های برنزی روغنی است، هر میز و صندلی دارای هر طراحی خاص و منحصر به فرد می بادش، منبت کاری های پیچیده و تزئینات نگارشی حکاکی شده است، چوبهایی که به طور مثال مانند افرا، نارون،چوب گردوی آمریکایی، گیلاس می باشد.

 

عربی :

با ترکیبی از متریال شاد ، رنگ های منسجم مانند فیروزه ای و الگوهای زینتی، تجملات و ظرافت ها را نمایش می دهد و ترکیب و تطبی بافت ها و متریال متنوعی از قبیل نیمکت های مخملی ،میزهای چوبی ،دکورهای شیشه ای، جلوه ای جذاب را در طراحی داخلی خانه پیش ساخته ایجاد کرده است.رنگ های خنثی ، پایه و اساس معماری داخلی عربی هستند، رنگ های زینتی ،طلا،نقره،فیروزه ای،صورتی و برنز شخصیت رفتار فضا را ایجاد می کند. دارای آویزه های فلزی هستند، لوازم منزل بسیار پیچیده و با جزیئیات بالا هستند و ظاهری سلطنتی ایجاد می کنند.

 

آمیش:

این سبک طراحی داخلی با تاکید بر کارایی و ساده است، اغلب با رنگ های خنثی مانند خاکستری، سیاه، سفید و قهوه ای پر می شوند، از این نوع مبلمان چوبی بهتر است در طراحی داخلی خانه های چوبی  در سراسر خانه استفاده شود. میزها، صندلی ها، مبلمان، کمد لباس ها از چوب محکم مانند گیلاس و بلوط ساخته می شوند .

 

هنر دکو:

با الهام از هنر و طراحی فرانسه، این سبک با فلزاتی مانند استیل ، شیشه و کروم مشخص می شود، این نوع مبلمان و هنرهای دیواری در سراسر خانه دندانه دندانه و لبه دار هستند، لوازم بزرگ، صندلی های بزرگ، گنجه ها،کمدها،نیمکت ها به دهه 1920 هستند و از لوازم روستایی براق یا استیل استفاده می شود، الگوهای هندسی بر روی دیوار کوب ها، سقف ها و لامپ ها چاپ می شوند، نمونه های بسیار خوبی در فلوریدا دیده می شود.

 

هنر مدرن فرانسوی مرتبط با هنر دکو:

سبک هنر مدرن فرانسوی ، سبک مدرنیته را با مینیمالیسم آرمانگرایانه ترکیب می کند.این نوع سبک دارای زاویه دار و گرد هستند، با خطوط موازی زیبایی خاصی را نشان می دهد، دارای پالت رنگی تماما سفید هستند،صفحات صاف و با جزئیات کم هستند، درها، پنجره ها و سایر عناصر معماری دارای گوشه های خمیده هستند،  بافت های سرد و طبیعی با هم ترکیب و تطبیق داده می شود . کلید اصلی مدرن بودن سادگی است، الگوهای تزئینی کمتر استفاده می شود.

 

هنر نو:

طراحی منزل به این سبک مشابه سبک دکو آرت میباشد، دارای جزئیات تزئینی همراه با ویژگی معاصر است، به جای استفاده از اشکال هندسی زاویه دار ،از خطوط پیوسته و روان شکل می گیرد. نمادها و نقوش آن خلاصه ای از پوشش ارگانیک و مجموعه ای از اشکال بیومورفیک می باشند، از دیگر عناصر رایج طراحی نو، الگوهای گل ، گلدان ای شیشه ای ، فرش های شرقی و نرده های راه پله فرفوژه اشاره کرد، نورپردازی به طور معمول با پوشش شیشه ای یا شبیه سنگ های قیمتی می باشند.

 

آرتیزان یا صنعتگر:

رنگ های گرم، بافتی ساده و روستایی همه در طراحی خانه های به سبک آرتیزان گنجانده شده است.فرشها و پارچه ها دارای الگوهای گلدار و انتزاعی هستند، نوع مبلمان را می توان با یک کار هنری خوب و زینتی که بیش از حد تزئین نشده است مشخص کرد؛ نشان دهنده هویت و یا قومیت سازنده است. در خانه های به سبک صنعتگر می توان از لوستر های آویز دست ساز تا جراغ های رومیزی در خود جای می دهند.

 

آسیایی:

سبک آسیایی زیر مجموعه ای از سبک معاصر است که آوید چوب روی پوشش صاف، ساده، شکل های برجسته تمرکز می کند و غالبا سبب آرامش میشود. دارای گیاهان تزئینی و سینک های سنگی است . طراحی روی عناصر طبیعی مانند چوبی ، کاشی و بتونی تاکید شده است، مبلمان چند منظوره اغلب برای ایجاد فضای ذخیره سازی مورد استفاده قرار می گیرد، نیمکت ها، بازشو برای سازماندهی فضا،چراغ های رومیزی به عنوان لوازم اکسسوری در هر اتاق در خانه هاو خانه های چوبی آسیایی بسیار عالی است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *