انواع رنگ برای چوب

انواع رنگ برای چوب

تقسیم بندی های زیادی وجود دارد در مورد رنگ های چوب، که مفصل و تخصصی  می باشد میخواهیم بصورت ساده در مورد رنگ های موجود در بازار ایران براتون توضحیاتی بدهیم. بصورت کلی رنگ های چوب به دو دسته پوششی و جذبی تقسیم بندی می شود. رنگ های پوششی از قبیل رنگهای روغنی ، رنگهای فوری معروف به رنگهای ماشین، پلی اورتان ، نیم پلی استر ، سیلر کیلر. این نوع رنگ ها که همه پایه نفتی دارند و برای استفاده باید از حلال های نفتی تینر فوری  و غیره استفاده کرد رنگ های روغنی و خودرو ای که بیشتر در مبلمان وسرویس های خواب استفاده می شود. یک لایه با ضخامت مشخص  روی چوب می آید و سبب می شود. نقش و گره های چوب از بین بره و یک سطح یک دست بوجود بیاید. رنگ های پلی اورتان و نیم پلی استر و سیلر کیلر خود رنگ هستند و سبب براق شدن و محافظتی دارند برای چوب نکته مهم در مورد این رنگ ها این می باشد  که از تنفس طبیعی چوب جلوگیری می کند و به هیچ عنوان نمی شود از آن ها برای رنگ آمیزی ساختمان چوبی استفاده کرد و در مقابل اشعه uv  آسیب پذیر هستند. در مناطق رطوبتی باعث پوسته شدن رنگ می شوند.

 

رنگ های جذبی

که به دو دسته شیمایی و طبیعی تقسیم بندی می شوند. رنگ های طبیعی که به روغن های گیاهی معروف هستند چند سالی هست که این نوع رنگ ها به بازار امده است و توسط چندین شرکت عمدتا اروپایی و آمریکایی تولید می شود و بهترین نوع رنگ برا ویلا پیش ساخته چوبی می باشد مزیت این روغن ها که باعث تنفس طبیعی چوب می شوند ضد آب هستند در برابر اشعه uv مقاوم می باشند و جلوگیری میکنند در برابر نفوذ آفت ها شرکت آوید چوب از همین نوع رنگ در رنگ آمیزی خانه های چوبی پیش ساخته خود استفاده می کند رنگ های پایه آب که از مواد شیمایی تولید می شوند و حلال آن ها آب می باشد و تمام خصوصیات روغن های گیاهی دارا می باشند. نکته مهم این رنگ طیف وسیع تر نسبت به روغن های گیاهی می باشد. برند های مختلفی در بازار ایران موجود می باشد که با تجربه استفاده از آن ها در شرکت آوید چوب بهترین نوع آن برند minwax می باشد.

 

انواع ماشین پوست برای پرداخت چوب

1-انواع مختلفی در بازارموجود می باشد ماشین های پوست از این لحاظ انتخاب صحیح آن مهم می باشد که رنگ کار چوب باید با توجه به نوع کار و میزان ظرافت کاری دستگاهی انتخاب کند که میزان قدرت و دور دستگاه پوست قابل کنترل باشد. شرکت آوید چوب برا پرداخت لمبه های خود در ویلا چوبی از دستگاه های مدرن استفاده می کند که بدون کمترین موج روی چوب یه سطح صاف و صیقلی را ایجاد می کند

 

انواع سمباده مورد استفاده در صنعت چوب

انواع سمباده : کاغذی ، رولی، دیسکی، نواری ، انواع انگشتی در صنعت چوب دسته بندی می شود دسته بندی سمباده ها ازشماره  p36الی p400 موجود می باشد در صعنت ساخت ویلاهای چوبی برا پرداخت چوب کاج روسی اگر چوب کندگی و رنده خورده باشد از سمباده شماره p60 الی p120 با توجه به رطوبت چوب و نوع بافت چوب مورد استفاده قرار می گیرد. نکته مهم در مورد سمباده کاری این می باشد با توجه به ظرافت کار و نوع چوب باید در انتخاب نوع سمباده دقت شود.

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *