مزیت های استفاده از چوب

مزیت های استفاده از چوب

چرا باید خرید و زندگی در خانه یا ویلای چوبی را به زندگی در خانه ای از سیمان ، بتن، آجر و آهن ترجیح داد؟

ساخت آپارتمان با سرعت و بدون رعایت استانداردهای شهری ،صرفا این تجارت را به سمت سود بیشتر و بدون لحاظ آینده این روند سوق داده است. مسئله بارز این است ، که تعداد زیادی از مردم میبینیم که زندگی در آپارتمان های هرچند لوکس رضایت ندارند، محاسبه این تعداد را می توان با محاسبه شلوغی و ترافیک جاده های شمال کشور در آخر هفته مشاهده کرد، مردمی که برای نفس کشیدن در هوای مطلوب طبیعت ، رنج سفر کشیده و تا دو روزی را در آرامش طبیعت و هوای مطلوب سپری کنند، در هر صورت آرامش در زندگی شهری فعلی کیمیاست، پس بهتر است از سازه های چوبی سازگار با طبیعت استفاده کرد. سازگاری با محیط زیست و کاهش آلودگی زیست محیطی ،ما در دنیایی زندگی می کنیم که با تکنولوژی احاطه شده است، شاید زمان آن رسیده باشد که با طبیعت در تماس باشیم و به محیط زیست توجه کنم و باز هم به انرژی جهان متصل شویم ، ساخت خانه چوبی  و ساخت خانه با سازه lsf چوبی سازگار با محیط زیست بدون صدمه زدن به چرخه زیست محیطی از ایده ال های شرکت آوید چوب می باشد.

 

سازه های چوبی و محیط زیست:
حفظ محیط زیست یک دغدغه همگانی برای تمام انسان هاست ، درختان دارای انواع مختلفی هستند که هر نوع برای مصارف مختلف قابل استفاده است ،برخی از چوبها کاربرد تزئینی دارند، برخی برای صنایع دستی ، برخی برای کاربردهای صنعتی مانند ساخت و ساز و ویلا و چوب هایی که برای ساخت و ساز استفاده می شوند ، در جنگل های صنعتی خارج از ایران که به همین منظور پرورش یافته اند ، کاشته و برداشته می شوند. و مجددا جای آنها نهال کاشت می شود. در فرآیند تولید بیشتر مصالح ساختمانی ، حجم زیادی از کربن وارد اتمسفر می شود که این موضوع به آلودگی هوا و گرمایش زمین دامن می زند، و به علت تجدید پذیر نبودن و طولانی بودن چرخه عمر بازگشت به طبیعت ، عواقب خطرناکی را به اکوسیستم وارد می کنند. علاوه بر اینکه کربن خنثی به شمار می رود ، کربن دی اکسید اتمسفر را به خود جذب می کند و به همین دلیل به ازای هر متر مکعب چوب مصرفی در سازه 0.8 تن از رهایش کربن کاسته می شود ، بنابراین اگر شما در سازه خود از 20 متر مکعب از رهایش 16 تن کربن در اتمسفر جلوگیری کرده اید.

از مزایای خانه های چوبی ساخته شده برای سازگار با محیط زیست :

تجدید پذیر بودن، پایدار و دوستدار محیط زیست هستند. درختان بالغ از درختان جوان در حال رشد سریع ، کربن کمتری جذب می کنند ، بنابراین در نبرد تغییرات آب و هوایی ، بریدن درختان پیرتر، استفاده از آنها در سازه و کاشتن درختان جاذب کربن جدید به جای آنها مفید است. یکی از پیشرفته ترین سیستم ساختمانهای قاب سبک چوبی استاندارد یکی از پیشرفته ترین سیستم های ساختمانی است. ویلاهای چوبی در شمال آمریکا یکی از سازه های بادوام در ساخت ساختمان مدرن است. برای نسل ها در شرایط مناسب استفاده شود. سازه های چوبی پیش ساخته عملکرد بسیار مناسبی در برابر زلزه و بادهای پر سرعت دارند، بدلیل اینکه قابهای چوبی وزن بسیار سبکتری نسبت به دیگر مصالح ساختمانی دارند.

  • آیا این خانه ها مناسب هوای معتدل و مرطوب مناطق شمالی حاشیه دریای خزر و یا آب و هوای کردستان است؟

بله! در واقع چوبی که استفاده می شود عمدتا کاج روسی اشباع شده است که مناسب فضای باز می باشد، و با توجه به منطقه ای که قرار است خانه و یا کلبه چوبی شما در آنجا ساخته شود، شرکت آوید چوب تمهیداتی نظیر انتخاب پوشش رنگ مخصوص و مطابق با آن شرایط آب و هوایی مورد نظر می گیرد. از مزایای دیگر ساختمان های چوبی امکان سازگار نمودن آن با شرایط آب و هوایی گوناگون  است، شاهد ساخت و سازهای چوبی در دماها و رطوبت های مختلف در نقاط متفاوتی از جهان هستیم ، در مناطق سردسیر که دارای زمستان های طولانی است و اغلب دماهای هوا زیر صفر می باشد، ساختمان ها و سازه های چوبی بهترین گزینه معرفی می شود.

 

ارزیابی مواد سازگار با محیط زیست:

  • چرا از مواد سازگار با محیط زیست استفاده کنیم؟
  1. رشد در صنعت ساختمان که به منابع کم مصرف بستگی دارد.
  2. تولید مصالح ساختمانی به تاثیرات جبران ناپذیری بر محیط زیست منجر می شود.
  3. استفاده از مصالح سازگار با محیط زیست  
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *