مشخصات فنی سازه های پیش ساخته

سازه‌های پیش ساخته به عنوان یک روش ساخت مدرن در صنعت ساخت و ساز استفاده می‌شوند. مشخصات فنی سازه های پیش ساخته، اجزای سازه مانند بلوک‌ها، پانل‌ها و ستون‌ها در محل تولید پیش ساخته می‌شوند و سپس به محل ساختمان منتقل می‌شوند و در آنجا به یکدیگر متصل می‌شوند.

مراحل انجام

مشخصات فنی سازه های پیش ساخته
۱
اولین قدم برای شروع پروژه ایجاد پی (شناژ) می باشد که باتوجه به سبک بودن وزن ساختمان های پیش ساخته آوید چوب یک پی نواری سبک مطابق نظر شرکت توسط کارفرما اجرا می گردد (درصورت تمایل شرکت آوید چوب می تواند اجرای پی را به عهده بگیرد )
۲

سنگ اجرا شده دور فنداسیون که می تواند با توجه به منطقه نوع سنگ یا متریال دیگر برای نمای دور پی در نظر گرفت.

۳

تیر ریزی کف طبقه اول و یا شاسی کشی کف همکف در تصویر بالا که برای یک ساختمان یک طبقه می باشد در صورت اجرای کف چوبی نیاز به شاسی کشی چوبی با چوب4*4 می باشد. اگر از متریال سرامیک و یا لمینت استفاده شود نیاز به شاسی کشی نمی باشد. اگر طبقه اول باشد تیرریزی مطابق نقشه های اجرایی با ابعاد مورد نظر اجرا می گردد نکته مهم در ساخت ویلای چوبی محاسبات اجرایی می باشد که ابعاد و  دیتیل اجرا کاملا مشخص شود.

4

عایق حرارتی مورد استفاده در کف طبقات ساختمان های پیش ساخته چوبی آوید چوب عایق مورد استفاده در طبقه همکف و اول ساختمان های چوبی از نوع پشم سنگ با دانسیته 100 کیلوگرم بر مترکعب می باشد تعیین نوع پشم سنگ به عهده مهندس تاسیسات نصبی خانه پیش ساخته می باشد با توجه به منطقه جغرافیای در بیشتر ساختمان های چوبی عایق مورد می تواند تغییر داشته باشد به طور عموم در شمال کشور روی پی از ایزوگام بجای پشم سنگ استفاده می شود.

۵

عایق ضد آب:

این نوع عایق که از نوع پارچه های سلولزی می باشد بدین ترتیب که در ساختمان چوبی سبب می شود که ساختمان چوبی توانایی تنفس طبیعی را داشته باشد ولی از عبور آب جلوگیری می کند در ایران این نوع عایق به عنوان عایق زیر شینگل معروف می باشد در ساختمان هایی  در مناطقی با رطوبت کم نیاز به این نوع عایق برای کف نمی باشد ولی در تمام دیواره های خارجی و بیرونی باید ازین نوع عایق حتما استفاده شود.

۶

نوع متریال در طبقه اول و همکف در ویلاهای پیش ساخته آوید چوب در ساختمان پیش ساخته در طبقه همکف از سرامیک ، چوب طبیعی ، لمینت مطابق نظر کارفرما می توان استفاده کرد که هرکدام مزایا و زیبایی خود را دارد در طبقه اول می توان از چوب طبیعی و یا لمینت استفاده کرد به هیچ عنوان نمی توان از سرامیک برای طبقه اول مهندسی در ساختمان های پیش ساخته استفاده کرد .

7_8

نرده های چوبی در ویلاهای پیش ساخته:

دو آیتم هفت وهشت در شکل بالا برای طراحی نرده می باشد .نرده در ساختمان چوبی می تواند از چندین مدل تهیه شده توسط شرکت آوید چوب استفاده شود و یا طرحی که مد نظر کارفرما باشد از نرده های خراطی شده نیز می توان در کلبه های چوبی استفاده کرد.

9

کف تراس در ویلا چوبی :

تراس اگر در طبقه همکف باشد بهتر است از سرامیک و یا از ترموود استفاده شود بدلیل اینکه امکان بارش باران و آفتاب بطور مستقیم به کف تراس وجود دارد.

10

جنس و نوع دیواره خارجی در ساختمان های پیش ساخته چوبی آوید چوب:

تفاوت چوب نما

10

جنس و نوع دیواره خارجی در ساختمان های پیش ساخته چوبی آوید چوب:

ترمو وود : ترمووود یا چوب ترمو ( حرارت دیده ) ، همان چوب طبیعی می باشد
که ساختار سلولی آن بر اثر فرآیند حرارتی تغییر یافته .چوب حرارت دیده یا اصلاح شده با حرارت با نام ترموود شناخته شده است.

نما ترموود روسی

10

فایبر سمنت برد :  صفحات سیمانی الیاف دار هستند که از ترکیب مواد زیر در دستگاه اتو کلاو ساخته میشوند:

  • سمان پرتلند
  • سیلیس
  • الیاف
نما چوب پلاست

10

چوب طبیعی : نراد یا fir چوب وارداتی بوده که به رنگ سفید یا سفید مایل یا کرم قهوه ای مایل به صورت ، راست تار و دارای نقش زیبایی است. چوبی است سبک ، نرم و کار با آن آسان است.

چوب روسی

11

11.جنس و نوع دیواره داخلی در ویلاهای چوبی:

طراحی خانه

کناف : کناف نوعی صفحه روکش دار گچی (Dry Wall) است در مقایسه با دیوارهای سنتی حدود ده تا پانزده برابر سبک تر است.

کاور دیورا

چوب طبیعی : نراد یا fir چوب وارداتی بوده که به رنگ سفید یا سفید مایل یا کرم قهوه ای مایل به صورت ، راست تار و دارای نقش زیبایی است. چوبی است سبک ، نرم و کار با آن آسان است.

چوب روسی

۱2

درب های ساختمان های چوبی آوید چوب:

درب های ورودی ساختمان چوبی از نوع ضد سرقت می باشد . درب های اتاق خواب ها از نوع hdf , درب های سرویس ها از نوع ضد آب می باشد . می توان از درب های چوب پلاست و از چوب های نراد روس هم استفاده کرد.

13

پنجره در ساختمان چوبی آوید چوب:

 پنجره ها در سازه های پیش ساخته چوبی از نوع پی وی سی درجه یک ایرانی می باشد. شیشه از نوع دو جداره کارخانه ای با ضخامت 18 میلی متر می باشد.

14

قاب پنجره:

قاب پنجره از نوع چوبی می باشد که می توان در زیر پنجره ها در مناطقی که بارش باران زیاد می باشد  از ورق مخصوص جهت آب چکان پنجره استفاده کرد.

15

تیر اصلی سقف:

تیر سقف با توجه به مشخصات فنی سازه طراحی و تولید می شود از چوب فرآوری شده از جنس کاج سفید روسی می باشد.

16

عایق ضد رطوبت دقیقا مثل آیتم 5 از جنس الیاف سلولزی می باشد که قابلیت عبور هوا را دارا می باشد و عبور بخار آب جلوگیری می کند.

۱7

عایق حرارتی سقف طبقه اول ویلاهای پیش ساخته چوبی :

نوع عایق سقف از پشم سنگ با دانسیته 100 کیلوگرم بر مترمربع می باشد که از مزایای پشم سنگ عدم حساسیت و سازگاری با محیط زیست می باشد.

19

چوب مورد استفاده در سقف سازه های پیش ساخته چوبی:

چوب مورد استفاده در سقف ویلاهای پیش ساخته در سقف از نوع کاج روس فرآوری شده است که ضخامت آن با توجه به سازه تعیین می گردد اگر به کاتالوگ مراجعه بفرمائید دو نوع دیتیل موجود می باشد که هردو نوع قابل اجرا می باشد.

18

هوا بند نوعی عایق برای سقف ساختمان چوبی می باشد که سبب می شود در ورق های سقف بخار و رطوبت ایجاد نشود.

21

زیر سازی برای اجرای سقف ساختمان پیش ساخته:
دور قاب بیرونی سقف را می توان از چوب طبیعی یا پرچین طبق نظر کارفرما اجرا کرد . برای اطلاع از قیمت های ویلاهای پیش ساخته و همچنین مشاوره با کارشناسان آوید چوب  تماس بگیرید . تمام ساختمان های پیش ساخته چوبی آوید چوب با ضمانت 20 ساله 5سال و بیمه آتش سوزی ارائه می شود.

کابینت

انواع چوب کابینت

HDF : اچ دی اف(HDF) تخته فیبر هستند و به طور کلی تخته فیبر ها از نظر فشردگی می توان به سه دسته تقسیم کرد. 

انتخاب-کابینت-آشپزخانه

MDF : ام دی اف یا همان MDF یک ماده بسیار رایج در صنعت مبلمان، سرویس خواب، کابینت سازی و هر چیز دیگری است که با چوب سر و کار دارند.

نمونه کابینت

چوب : کابینت تمام چوب اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین نوع کابینت آشپزخانه است که از چوب طبیعی سالم ساخته می شود.

چوب کابینت

سرویس بهداشتی 

نما ترموود

ترموودترمووود یا چوب ترمو ( حرارت دیده ) ، همان چوب طبیعی می باشد
که ساختار سلولی آن بر اثر فرآیند حرارتی تغییر یافته .چوب حرارت دیده یا اصلاح شده با حرارت با نام ترموود شناخته شده است.

نما ترموود روسی